L’Hora del Planeta 2026

El dissabte 28 de març es va celebrar una nova edició de l’Hora del Planeta, una iniciativa impulsada per WWF que convida institucions, entitats i ciutadania d’arreu del món a apagar els llums durant una hora com a gest de sensibilització davant l’emergència climàtica.

L’AMB s’hi ha sumat un any més

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’ha volgut sumar, un any més, a aquesta acció col·lectiva. I com cada any, ha fet una apagada simbòlica del web corporatiu (www.amb.cat).

Pàgina web de l’AMB durant l’Hora del Planeta

Més enllà d’una hora

L’Hora del Planeta és molt més que una apagada puntual. És una crida a repensar els hàbits de consum energètic, reduir l’impacte ambiental i avançar cap a un model més sostenible i resilient.

Des del programa Compartim un Futur, al llarg de tot l’any treballem per fomentar una ciutadania més informada i compromesa amb aquests reptes, a través d’activitats educatives sobre energia, canvi climàtic i sostenibilitat.

I tu, què hi pots fer?

Cada petit gest compta. Algunes accions senzilles que es poden incorporar en el dia a dia són:

  • Apagar els llums i aparells quan no es necessiten.
  • Reduir el consum energètic a casa.
  • Apostar per modes de mobilitat més sostenibles.
  • Informar-se i participar en iniciatives ambientals.

L’emergència climàtica requereix accions globals, però també decisions individuals.