Recursos, residus i viceversa

El passat mes de novembre, els alumnes de 3r de primària de l’escola el Garrofer de Viladecans van estrenar l’activitat de “Tanquem el Cicle” en la que se’ls va explicar el cicle dels residus des de la seva separació en origen fins a la seva reincorporació a la cadena productiva. En acabar, vam poder intercanviar unes paraules amb la Carla, l’Abdulah i la Naira (alumnes de la classe) i ens van respondre algunes preguntes:

Què us ha semblat l’activitat?

Ens ha agradat molt! Ens ha agradat relacionar les coses amb els contenidors i aprendre millor com funciona el reciclatge i tot això… A mi (Carla) m’ha agradat tot perquè, com cada dia reciclo a casa amb la meva família doncs m’ha agradat tot el que hem parlat a classe!

Durant l’activitat heu après alguna cosa que no sabéssiu abans?

No sabíem que les coses grans que no poden anar a cap contenidor s’han de portar a la deixalleria.

Aquí a l’escola o des de casa, quin tipus d’accions feu en relació a la sostenibilitat i al reciclatge?

Els llibres que tenim a casa i que ja no ens agraden els portem aquí a la biblioteca i també reciclem a casa amb la nostra família! A l’escola una vegada, a 2n o a 1r, vam fer un joc en què ens van posar deixalles per tot el pati i havíem de posar-les al contenidor que tocava. Va ser molt divertit!

Què els hi diríeu a altres nens i nenes que no hagin participat encara a l’activitat i no sàpiguen tot el que heu après?

Estaria bé que hi participessin perquè les coses que nosaltres ja sabem ells també podrien aprendre-les! Els hi explicaríem, per exemple, que les ampolles de vidre van al verd… És important que els altres nens i nenes aprenguin tot això perquè així cuidem el planeta i fem que estigui ben net!

Moltes gràcies!

 

Aquesta activitat, que pretén introduir els principis de l’economia circular, és una adaptació infantil de la seva homòloga per públic adult i especialitzat “És un bluf l’economia circular?” que descriu el cicle de vida d’alguns materials presents en objectes d’ús quotidià fent èmfasi en la seva gestió per part de l’AMB.