L’AMB dona a conèixer internament el sistema alimentari metropolità

El 16 d’octubre del 2025, en el marc del Dia Mundial de l’Alimentació, la Direcció de Serveis d’Anàlisi de Polítiques Metropolitanes de l’AMB ha convidat el personal a respondre un breu qüestionari per posar a prova els seus coneixements i incitar a reflexionar sobre la relació entre els aliments i el bon funcionament de la ciutat metropolitana, així com sobre algunes de les polítiques alimentàries que impulsa l’AMB.

L’acció ha tingut molt bona acollida entre els treballadors i treballadores de l’AMB, atès que hi han participat més de 270 persones de les diverses àrees. Com a mostra d’agraïment i amb l’objectiu de reduir els residus i fomentar l’ús d’opcions reutilitzables, es va distribuir un portasnacks Snack’n’Go (produït per l’empresa Roll’eat) a les persones que hi van participar.

Aquest document conté les 10 preguntes del qüestionari, amb les seves respostes i una breu explicació per conèixer alguns dels reptes, projectes i avenços en l’àmbit de l’alimentació saludable, sostenible i justa al territori metropolità. Hi trobaràs qüestions relacionades amb les previsions de la FAO per al 2050 sobre la producció d’aliments a escala mundial, la reducció de la superfície agrícola en l’àmbit metropolità, la petjada ambiental d’aliments com els alvocats originaris de països de Llatinoamèrica o els quilos de menjar malbaratats anualment a les llars catalanes.