El passat 15, 16, 17 i 18 de febrer alumnes de 5èA i 6èB de l’Escola Serraparera de Cerdanyola del Vallès van participar en el nostre taller “Stop Soroll, fem salut!”
En aquest taller sobre la contaminació acústica, els nois i noies van aprendre a diferenciar el so del soroll, van identificar les fonts quotidianes de generació de soroll, van prendre consciència de com pot ser de molest el soroll i com l’excés d’aquest té efectes negatius sobre la salut.
Experimentem amb el soroll del nostre entorn
Aquests alumnes de primària van tenir l’oportunitat d’experimentar amb un sonòmetre que els va permetre mesurar diferents intensitats de sons i sorolls que es produeixen en l’entorn.
Així, alumnes com el Saúl, la Paula, la Nerea o l’Alba van poder identificar i mesurar alguns sons i sorolls com el soroll dels cotxes i les motos, el soroll de les obres, el soroll de les persones quan parlen o el soroll del despertador.
Solucions a la contaminació acústica
Per acabar l’activitat, es va proposar als alumnes que dibuixessin la font se soroll que més els molesta i que fessin propostes per prevenir la contaminació acústica procedent d’aquesta font de soroll.
Aquests dibuixos mostren algunes de les fonts de soroll que els alumnes de 5è A i 6è B de l’Escola Serraparera van identificar com les més molestes, acompanyades de les seves propostes de prevenció.
Nosaltres ens ho vam passar molt bé amb els i les alumnes i tots plegats vam aprendre moltes coses que segur que ens ajudaran a que, entre tots, construïm un futur menys sorollós i més sostenible.
I a tu, quin és el soroll que més et molesta? Quin seria el teu consell per reduir o eliminar-lo?