La millor manera d’aprendre és fer. El que se sent, s’oblida; el que es veu, es recorda i el que es practica mai s’oblida

Entrevista a Carles Pascual, director del Nen Jesús de Praga de Badalona

Quines assignatures imparteixes?

Soc el director pedagògic de l’escola i imparteixo música.

Amb quin grup has participat en el Compartim un Futur? 

En tots els grup de l’escola des de P-3 fins a 4t d’ESO.

La temàtica de l’activitat que heu realitzat, l’heu treballat de manera puntual o forma part d’una assignatura o projecte? 

Compartim un futur va formar part de les activitats proposades a la setmana de la ciència.

Què és el que més us ha agradat de l’activitat que heu realitzat?

No sabia dir quina és la millor de tots hi ha hagut molt divertides com el “Semàfor acústic” i molt interessants com l’exposició “L’energia i tu”.

Dels coneixements apresos, què és el que podreu posar en pràctica en el vostre dia a dia? 

En el dia a dia podem posar en pràctica dels coneixements apresos, la no sostenibilitat de l’actual sistema basat en combustibles fòssils, l’alta demanda energètica, la pèrdua de la biodiversitat…

Quina creus que és la millor aportació del programa Compartim un Futur? 

Compartim un Futur és una aportació per fer front a la problemàtica mediambiental a part facilitar hàbits i comportaments nous en aquelles pràctiques comunitàries que afecten al medi.

Pel que fa al centre, com treballeu l’educació per a la sostenibilitat? 

La millor manera d’aprendre és fer. El que se sent, s’oblida, el que es veu, es recorda i el que es practica, mai s’oblida. Tallers com “Canvi climàtic i meteorologia al parc de Can Solei i de Ca l’Arnús”, “Anem al mercat”, “Agafem el cabàs” compleixen de bon tros aquesta expectativa.  Cal deixar de tenir una visió de futur de curt termini i de satisfacció immediata i fomentar la sostenibilitat, la participació ciutadana i els processos educatius i d’aprenentatge a llarg termini.