Projectes de servei comunitari en temps de covid-19

L’inici de curs 2020-2021 ha suposat un repte per a tota la comunitat educativa i el programa Compartim un Futur ha volgut estar al costat dels centres educatius. La col·laboració amb els centres educatius, més estreta que mai, i el treball braç a braç amb el professorat són dues de les peces fonamentals per arribar a dur a terme un servei comunitari.

Enguany són cinc els centres seleccionats per dur a terme un dels projectes d’aprenentatge servei proposats i guiats per les educadores del Compartim un Futur. Els instituts Eduard Fontserè de l’Hospitalet de Llobregat i Ernest Lluch de Barcelona han estat els primers en iniciar-se amb el projecte Dràstics amb els plàstics. Paral·lelament, 10 alumnes de l’institut Joan Miró de Cornellà de Llobregat han donat el tret de sortida al projecte de rehabilitació energètica d’edificis residencials amb la circumstància especial de que reben un assessorament 100% virtual per part de l’AMB.

Properament, els instituts Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramenet i Joan d’Àustria de Barcelona se submergiran també en el món dels plàstics amb el projecte Dràstics amb els plàstics.

Per altra banda, s’ha volgut donar un suport afegit també als centres educatius que vulguin fer els projectes Els vigilants de l’aire o Dràstics amb els plàstics de manera autònoma. Es tracta de dues propostes educatives altament versàtils i que permeten realitzar el servei comunitari de manera virtual o limitant el contacte físic amb les persones. Des del Compartim un Futur es vol ajudar els centres que optin per fer una d’aquestes propostes. Per això, oferim assessorament telemàtic, una sessió d’acompanyament –presencial o virtual– i posem a disposició dels centres els recursos del programa. L’institut Gabriela Mistral de Sant Vicenç dels Horts és un dels centres educatius s’ha animat a repetir, enguany de manera autònoma, el projecte Els vigilants de l’aire.