L’equip educatiu del Compartim un Futur rep formació sobre el cicle de l’aigua i sobre residus i recursos

Una de les accions previstes dins del nou Programa metropolità d’educació per a la sostenibilitat 2030 (PMES 2030), aprovat pel Consell Metropolità el passat 15 de juny, és la formació tècnica de l’equip educatiu del Compartim un Futur per part d’experts de la mateixa AMB. Per aquest motiu, durant el mes de juny es va organitzar una jornada formativa de 5 hores sobre el cicle de l’aigua i sobre recursos i residus a tot l’equip educatiu que dinamitza les activitats sobre aquestes temàtiques. La formació, a més de contribuir a millorar l’expertesa, permet dur a terme la tasca educativa i de sensibilització de manera coherent i coordinada amb els objectius estratègics de l’AMB.

Els formadors d’aquesta jornada van ser Maria Indurain (enginyera de planificació del cicle integral de l’aigua) i Víctor Mitjans (cap de servei de prevenció i planificació del Servei de Prevenció i Gestió de Residus). Maria Indurain va explicar que les línies estratègiques per fer front als reptes actuals en matèria del cicle de l’aigua estan recollides en el Pla estratègic del cicle integral de l’aigua (PECIA). Aquest pla fa un estudi sobre les dinàmiques de l’evolució prevista de demanda i disponibilitat d’aigua, proposa diverses línies de treball i la renovació d’infraestructures que permetran adaptar-se a les necessitats futures. Es va fer èmfasi en la regeneració de l’aigua com un dels principals recursos hídrics alternatius.

Pel que fa a l’àmbit dels residus, Víctor Mitjans va parlar de la història dels residus, dels principals indicadors de generació de residus, de recollida selectiva i de reciclatge, així com de les principals línies estratègiques i objectius que s’aborden a l’AMB, recollides en el Programa metropolità de prevenció i gestió dels recursos i residus municipals (PREMET 25). A més de tenir com a objectiu la reducció de residus, també es va fer èmfasi en l’objectiu d’arribar al 55 % de recollida selectiva per al 2025. Tenint en compte que l’índex actual és del 39 %, cal implantar una sèrie d’actuacions urgents, com el sistema de recollida porta a porta o els contenidors intel·ligents.

En finalitzar cadascuna de les presentacions, l’equip educatiu i tècnic va debatre i plantejar diferents dubtes i preguntes durant dues hores, que van enriquir encara més la capacitació tècnica i estratègica de l’equip educatiu.

Si tu també vols saber més sobre el cicle de l’aigua i dels residus, tens un gran ventall d’activitats i visites que oferim de manera gratuïta tant per a centres educatius com per a la ciutadania. L’equip educatiu està més preparat que mai per explicar-t’ho tot amb detall!