Ja està disponible la memòria del IV Congrés Nacional d’Educació Ambiental

Ja es pot consultar i descarregar la memòria del IV Congrés Nacional d’Educació Ambiental (CNEA), celebrat el 2026 amb el lema «Ara fem futur».

La publicació recull les reflexions, debats i propostes sorgides durant les quatre sessions en línia i la jornada presencial celebrada a Manresa, que van reunir professionals de l’educació ambiental, docents, investigadors, administracions, entitats i altres agents compromesos amb la transformació ecosocial.

El congrés va abordar alguns dels grans reptes actuals de l’educació ambiental: el paper de l’educació davant la crisi ecològica, la necessitat de reforçar les aliances entre escoles, educadors i universitats, l’impacte de la intel·ligència artificial en els processos educatius i els nous models de comunicació ambiental en l’era de les xarxes socials.

La memòria també recull les conclusions de la jornada de treball de Manresa, on més de 190 participants van compartir experiències i van formular propostes per avançar cap a una educació ambiental més transformadora, crítica, inclusiva i connectada amb les necessitats de la societat actual.

En total, el congrés va comptar amb 373 participants i va generar 177 propostes i aportacions, que contribuiran a orientar les futures estratègies d’educació ambiental a Catalunya.

Tota la informació sobre el congrés està disponible a cnea.cat.