L’AMB ha realitzat, juntament amb l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) i a partir de dades del Servei Català de Trànsit (SCT), el primer estudi d’accidentalitat en bicicleta a la metròpolis de Barcelona: s’han analitzat els 7.577 accidents que s’han registrat al territori en els darrers 10 anys (2010-2019), que han causat un total de 7.807 ciclistes accidentats. També s’ha analitzat l’efecte de la pandèmia de la covid-19 i el confinament domiciliari en l’accidentalitat en bicicleta durant els primers mesos del 2020, que ha fet reduir els desplaçaments i l’accidentalitat.
El nombre d’accidents en bicicleta segueix sent reduït en comparació amb el d’altres mitjans de transport
Els resultats de l’estudi, que analitza la localització dels sinistres, el tipus d’accident i el perfil de les persones accidentades, permetrà ara a l’Administració metropolitana detectar les mancances i els punts negres en la circulació de bicicletes a la metròpolis i prioritzar la millora de les infraestructures existents i la construcció de nous trams pedalables segurs. Tot, amb l’objectiu de prioritzar la construcció i la millora de carrils bici i la Bicivia, per facilitar connexions segures entre municipis i completar la gran xarxa pedalable metropolitana.
Amb les dades de l’estudi s’ha creat un visor digital interactiu que permet localitzar les ubicacions aproximades dels accidents, definir el tipus d’accident i visualitzar les zones d’alta concentració d’accidents a la metròpolis de Barcelona.