Shhh…

El passat dia 24 de novembre vam tenir l’oportunitat de parlar amb el professor i uns alumnes de la classe de P5 de l’Escola el Nou Patufet després d’haver participat a l’activitat de salut ambiental “Shhh…” Això va ser el que ens van dir:

 

Entrevista a l’Iker, la Kiara i en Nil

Us ho heu passat bé durant l’activitat?

Sí!

Havíeu fet alguna altra vegada una activitat així?

Sí, però una de menjar, la d’”Anem al mercat!”

En l’activitat d’avui heu après el que és un so i un soroll. Sabríeu explicar-nos la diferència?

Sí, la diferència és que amb el soroll ens tapem les orelles i amb el so estem tranquil·lets!

Quins sorolls sentiu normalment?

Soroll de motos, de cotxes, de gossos quan borden…

I a l’escola?

A l’escola quan criden alguns nens i nenes…. També les cadires quan es mouen fan “crr-crr-crr” i quan tanquem les portes fan soroll.

I què creieu que podeu fer perquè cada vegada hi hagi menys soroll?

Doncs aixecar la mà! Demanar el torn de paraula i fer cas al professor.

I a casa?

A casa no ens hem de portar malament! Podem intentar dir les coses tranquil·lament, sense cridar… No així: “aaah!”.

Que els hi diríeu a altres nens i nenes que encara no hagin fet aquesta activitat?

Que facin silenci o que parlin fluixet! Els hi diríem que facin l’activitat perquè així sabran el que és el soroll i el so… és molt important!

Moltes gràcies!

soroll2

 

També vam tenir l’oportunitat de parlar amb el professor de la classe, que ens va dedicar uns minuts contestant a les següents preguntes:

 

Entrevista al professor

Creus que és adient començar a familiaritzar els més petits amb la sostenibilitat a través de l’escola?

Sí, no només és adient sinó que nosaltres també ho fem reciclant les deixalles de paper i els envasos i aviat també reciclarem la matèria orgànica.

Tracteu habitualment el tema de la salut ambiental, i concretament del soroll, a l’aula?

Malauradament cada dia s’intenta tractar: que no facin massa soroll amb les cadires, que no cridin… El fet de que hagin participat en aquesta activitat és una coseta més…però sent tant petits és complicat.

Què creus que fan els alumnes des de casa seva per millorar la salut ambiental?

Penso que intenten menjar saludable, en aquest sentit ja estan una mica conscienciats.

Què creus que s’ha de fer perquè els joves prenguin consciència de les problemàtiques ambientals i actuïn en conseqüència?

Els joves… s’ha d’anar picant pedra a casa tot i què com més grans es fan més es despisten i arriba un moment que ja veuen la necessitat d’actuar. Ara per ara no apaguen els llums però quan vegin la necessitat de fer-ho ja ho faran!

Moltes gràcies!