De l’aula al barri, i de l’aprenentatge a l’acció

Una de les propostes educatives de Compartim un Futur són els projectes d’Aprenentatge Servei (ApS), unes activitats orientades a la formació dels alumnes amb accions útils per a la comunitat i que milloren el nostre entorn.

És el cas dels alumnes dels instituts Bosc de Montjuïc (Barcelona), Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts) i Badalona VII (Badalona), que van començar a recopilar dades sobre la qualitat de l’aire proper al seu centre. Juntament amb la informació obtinguda a través del Visor de Qualitat de l’Aire de l’àrea metropolitana de Barcelona, podran elaborar gràfics i comprovar la qualitat de l’aire que respiren en el seu dia a dia. Amb els resultats a punt, tocarà passar a l’acció i transmetre aquesta informació en forma d’idees de bones pràctiques per reduir la contaminació atmosfèrica, al seu barri o ciutat. Tot això quan la situació d’estat d’alarma per la COVID-19 ho permeti.

que_puc_fer_jo

De la mateixa manera, els alumnes dels instituts Lluís Domènech i Muntaner (Barcelona), Marianao (Sant Boi de Llobregat) i Bruguers (Gavà) estaven creant stop-motions i obres de titelles per transmetre la importància de reduir l’ús de plàstics. Un cop creat el contingut, podran exposar les seves creacions a les escoles, biblioteques, centres cívics, casals dels seus municipis quan tornin a classe.

I és aquí, en el servei comunitari, on recau la importància dels projectes que estan desenvolupant. Ha arribat el moment de compartir el que han après, de treballar amb els veïns i les veïnes dels seus municipis, i aprendre d’una manera més vivencial. De passar de l’aula al barri. De l’aprenentatge a l’acció.