Finalitza el II Congrés Nacional d’Educació Ambiental

El passat 24 de novembre es va celebrar el tancament i conclusió del II Congrés Nacional d’Educació Ambiental que ha tingut lloc amb diferents sessions mensuals en format virtual durant el curs 2020-2021.

Aquest Congrés tenia com a objectiu general consolidar un espai de trobada, anàlisi i reflexió dels actors de l’educació ambiental i cercar eines per transitar del canvi individual a la transformació col·lectiva i estructural.

Al Congrés hi han participat uns 25 ponents i més de 1.000 assistents del món de l’educació ambiental tant de l’àmbit públic com privat o del món acadèmic. S’hi han tractat diferents temàtiques: des de reptes pedagògics i professionalització de l’educació ambiental fins a com encarar el discurs de la crisi climàtica.

Ana Romero, cap del Servei d’Emergència Climàtica i Educació Ambiental de l’AMB, hi va participar com a ponent i va parlar de la relació entre la recerca i l’educació ambiental. Va parlar de la importància de crear ponts entre la rigorositat científica i el món divulgatiu, un equilibri que sovint no és fàcil de trobar.

Per concloure el Congrés s’ha presentat una declaració amb 10 punts de resum d’un any de feina. Generar experiències transformadores, educar a escala local, treballar des de l’emoció per fer arribar el missatge o transformar des del col·lectiu són algunes de les idees que resumeixen les visions comunes d’aquesta trobada. En conseqüència, els participants es comprometen, entre d’altres, a impulsar un procés de cocreació que permeti definir un full de ruta per al trànsit de la societat cap a una nova cultura de la sostenibilitat.

El CNEA ha estat, doncs, un bon punt de trobada de les diferents administracions, sumant-hi sinergies, i un punt de partida de diferents accions conjuntes per tal d’acompanyar el col·lectiu d’educadors ambientals.

Trobareu tota la informació relativa al CNEA al https://www.cnea.cat/