Reinventant el Sena a París

El projecte Réiventer la Seine explora noves solucions per valoritzar el riu com a recurs al llarg de tot el recorregut fins al port de Le Havre. http://www.reinventerlaseine.fr/fr/presse/

Va ser el 2012 quan París va decidir retornar els espais dels marges del riu Sena a vianants i ciclistes. Des del 1967 el riu més emblemàtic de França era custodiat per la carretera Express Pompidou, dins d’una ciutat dissenyada per adaptar-se al cotxe (Pla de París dels anys seixanta). Es tractava d’una via ràpida que estructurava el trànsit rodat del centre de París al llarg de 13 km en paral·lel al riu i que connectava cada extrem amb el cinturó (périphérique) que envolta tota la ciutat.

El Sena, un lloc tan identificatiu per a la ciutat de París, va ser reconegut com a Patrimoni Mundial de la UNESCO l’any 1991, distinció que reconeix el seu gran valor cultural. Una dècada més tard, l’any 2001, l’alcalde Bertrand Delanoë, molt preocupat per donar suport al transport públic i a la bicicleta, va promoure el projecte Paris Plages, que proposava el tancament de l’autopista de 6 h a 23 h durant un mes a l’estiu. No va ser fins al juliol de 2012 quan es va aprovar definitivament el projecte i es va tancar permanentment l’anomenada Pompidou Expressway.
Actualment ja es pot gaudir d’un passeig fluvial d’1,5 km de llargada. Pel marge esquerre es proposa un projecte que integrarà jardins, zones de pícnic, zones per a activitats esportives, bars, restaurants, plataformes flotants i, fins i tot, un gran espai cultural per a concerts i esdeveniments. Avui en dia, el futur del Sena segueix sobre la taula de les administracions, del món professional i dels processos participatius. El projecte Réiventer la Seine explora noves solucions per valoritzar el riu com a recurs al llarg de tot el recorregut fins al port de Le Havre. http://www.reinventerlaseine.fr/fr/presse/

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *