3 anys de la connexió pedalable Esplugues – Barcelona Bicivia 7

Aquests dies celebrem el 3er aniversari d’una infraestructura clau a la Bicivia 7: la connexió Esplugues – Barcelona per l’Avinguda Diagonal.

 

El març 2018 es trencava una ingent barrera per la mobilitat activa i sostenible i s’obria, a la vegada, una connexió, segura, directa i cómoda; dedicada exclusivament a bicicletes i vianants, entre Esplugues i Barcelona, a l’inici de l’Avinguda Diagonal. Aquest recorregut d’una longitud d’uns 900 m permet, per primer cop en 60 anys, que les persones es puguin desplaçar a peu o en bicicleta per aquest indret. Fins aleshores, el pas quedava barrat per dues infraestructures viàries dedicades al tràfic motoritzat d’alta intensitat: la B-20 (Ronda de Dalt) i la B-23 (sortida de la Diagonal).

 

La solució dissenyada i construïda per l’estudi d’arquitectura Batlle i Roig, integra la vegetació per oferir a les persones usuàries un espai més natural, confortable i acollidor. Aquest carril bici connecta amb la Bicivia 4 per la banda d’Esplugues, i per la banda de Barcelona, amb la resta del carril bici de l’Av. Diagonal.

 

1,7 milions € d’inversió que han donat els seus fruits

Al llarg dels seus 3 primers anys, el comptador del carril bici ha registrat 1.200.000 persones usuàries, només en bicicleta i VMP. De fet, ja en el seu primer any, va registrar 298.000 usuàries.

 

Aquesta xifra, ens confirma la necessitat de la infraestructura, donat que per aquest traçat prèviament no hi circulava pràcticament cap bicicleta, esdevenint un recorregut perillós i excloent.

 

El darrer any, tot i coincidir amb la crisi sanitària de la Covid-19 i les restriccions de mobilitat, el carril bici ha batut tots els seus rècords d’utilització, registrant un total de 500.000 persones usuàries, amb una punta de 3.518 persones sobre rodes en un sol dia.

En aquest sentit, la connexió pedalable Esplugues-Barcelona juntament amb la connexió del Carrer A de la Zona Franca, que s’obria sis mesos abans, constaten la importància estratègica d’aquestes infraestructures per al desenvolupament de la xarxa Bicivia. Es tracta d’espais de connexió directes, segregats i reservats a modes de transport actius i sostenibles, on sense aquests només hi ha espai per als vehicles motoritzats. Per aquest motiu, i per la seguretat i comoditat que aporten, son estratègicament necessaris i fermament demandats.

 

Per molts anys, Bicivia!!